Olin toukokuussa Espoon Omniassa jännällä Kasviprinttausta ja kirjontaa -kurssilla. Jokainen keräsi kasveja, prässäsi ne ja kurssilla niiden avulla printattiin kankaalle. Lopuksi laitettiin foliota, jos halusi, ja sen jälkeen kirjottiin.
Vasemmanpuoleinen mansikka on painettu, johon lisäsin kirjontaa. Oikeanpuoleinen on pelkkää kirjontaa.
Minulla ei ole ollut viikonloppulaukkua, vaan olen kulkenut urheilukassi kainalossa pienillä matkoilla. Mutta nyt on!
Kalakangas on Eurokankaasta ja kassi on Amy Butlerin Weekender Travel Bag.
Molemmilla sivuilla on isot taskut ja toiseen päätyyn tein ohjeiden mukaisesti päätytaskun. Toiseen ei oikein kangasta riittänyt. Kokoa tällä ihanuudella on:
korkeus 37 cm (14,5")
leveys ylhäällä37 cm (14,5")
ja alhaalla43 cm (17")
syvyys alhaalla 18 cm, ylhäällä 11 cm (7" ja 4,5")
Tereitä en ole ommellut kymmeniin vuosiin, joten mutkissa oli hieman haastetta! Ostin Eurokankaasta valmista vinonauhaa, niitä kivoja iloisen värisiä sekä nyöriä joista askartelin tereet.
Vuorikangas löytyi omasta kaapista. Näin kalat pääsivät pallomereen polskimaan.
En ehkä tehnyt tätä vaihetta ohjeiden mukaan, mutta valmista tuli näinkin. Tälle puolelle tein vuorikankaasta vinokantin, mutta toiselle puolelle olin laittanut kaupasta ostettua. Ostin tyhmyyksissäni vain yhden paketin ja se olikin sitten ollut viimeinen. Eikä siinä edes ollut luvattua kahta metriä, hätäisesti puolitoista metriä.
Nuo klipsit ovvat tavattoman käteviä! Niitä kun yleensä käytän, olin aika huoleton kohdissa, joissa nuppineulat olivat tarpeen. Sen näköiset oli kädet. Naarmuja ja pieniä reikiä siellä täällä.
Kangasta ei juuri jäänyt ylimääräistä, mutta pienen kukkaron verran kuitenkin.







