perjantai 31. lokakuuta 2008

tosiaan, minä olen nyt huo-vut-ta-nut!!!


Melko viimeisiin hetkiin jäi tämä Risulinnun järjestämän Syksyn hehkua-huovutushaasteen työn valmistuminen. En ole koskaan aikaisemmin märkähuovuttanut käsin ja paineet olivat kovat. Jos vaikka en saisi villoja huopumaan tai työstä tulisi niin kamala, että lentäisi roskiin. No onneksi niin ei käynyt. Kun kerran aloitin villojen kanssa leikkimisen, ei se jäänyt yhteen työhön. Laitankin tähän kaksi työtä, kolmaskin on, mutta en tiedä mikä se oikeastaan on. Haasteen tarkoitus oli, että kuljetaan luonnossa ja imetään itseensä syksyn värejä, tuoksuja ja tunnelmia. Niiden kokemusten pohjalta sitten huovutetaan jotakin. Ensimmäinen pieni tauluni on syksyinen maisema. Kooltaan tämä työ on 24 x 32 cm.



Hieman neulahuovuttelin joitain yksityiskohtia.


Samainen työ "kehystettynä".


 


Toinen taulunen, kooltaan 24 x 26.



 


Töitä tarkastellessa huomaan, että voimaa olisi pitänyt käyttää paljon enemmän. Taisin tosiaankin ennemminkin paijailla saippuasormin kuin hieroa voimakkaasti, kuten kirjassa neuvottiin. Samalla kun huovutin, luin kerratakseni ja muistiani virkistääkseni Gillian Harris`n kirjaa Huovutus on hauskaa -ja kyllähän se olikin.Töistä olisi saanut tulla pikkaisen paksumpia, mutta aluksi villoja päällekkäin asetellessa vaikutti siltä, että niitä on ihan liian paksusti. No, ensi kerralla olen sitten viisaampi. Itsestäni olen tosi ylpeä, koska rohkenin mukaan tähän haasteeseen. Se tavallaan pakotti minut kokeilemaan märkähuovutusta. Aiheesta olen lukenut kirjan jos toisenkin jo reilu vuosi sitten ja siitä lähtien haaveillut huovuttamisesta. Aina se vain jotenkin jäi ja mitä enemmän asiaa ajattelin, sitä korkeammalle rima nousi ja aloittaminen vaikeutui. Nyt olen iloinen, että olen jotain jo tehnyt! Se kolmas työ on vielä kuivumassa ja täytyy tosiaankin ensin miettiä mikä siitä oikein tulisi.


Hauska haaste, kiitokset Risulinnulle! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista!