maanantai 10. maaliskuuta 2008

pieni peitto


Valmiiksi olen saanut pikkuisen tilkkupeiton. Olin aika tyhmä, kun tikkasin sen niin tiheästi eli sentin välein. Kooltaa peitto on 90 x 78. Käytin työhön pääasiassa kirppikseltä ostettuja kangasnäytepaloja sekä Marimekon näytepaloja. jokunen kangas on vanhaa varastoa. Taustan kangas on mitäliepuuvillaa ja välissä vanua, joka ei ole puuvillaa. Vaan en nyt muista sen tekovanun nimeä.


                              Photobucket


Kokonaisuuteen olen ihan tyytyväinen vaikka värisommitteluun olisi voinut panostaa enemmän. Nyt kun työ on valmis, huomaan muutaman blokin, jotka olisi pitänyt sijoittaa toisin.


                      Photobucket


              Ehkäpä tuohon siniseen reunakaitaleeseen teenkin lisää tikkausta, kun muutenkin on niin tiheään tikattu. Kapea reunakaitale on oikeasti tummansininen eikä musta.


Väliaika työnä olen alottanut et-kassin virkkauksen. Sopivaa hommaa telkkaa katsoessa. Tosin katson telkaa vain vähän. Tänään tulisi Harvoin tarjolla, jota olen seurannut, mutta meillä on korismatsi niin, että en taida ehtiä katsomaan. Ehkä loppua vähän, kun lupauduin kyyditsemään muita naisia ympäri kyliä. Niin, siis se et-kassi on valmistumassa kalalangasta ja suunnitelmissa on värjätä se sitten valmiina. Mieli tekisi kovasti monia erivärisiä kalalanka et-kasseja, mutta viitsinkö virkata, sitä ei kukaan tiedä. Vähiten minä itse. Ompelutyönä aloitan seuraavaksi raitapaitatilkkuilun. Sen työn toteuttaminen voi kestää tosi kauan, suunnitelmat ovat niin suuret! Ainakin viel tässä vaiheessa, kun mitään ei ole valmiina, paitsi kankaat.          


 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista!