lauantai 1. syyskuuta 2007

kassia pukkaa


Sain lopultakin nuo et-kassit viimeisteltyä ja tässä ne nyt ovat. Isompi on samanlainen kuin edellinenkin eli tehty kalalangasta, 9-säikeisestä. Toisesta tuli pikkuinen, kun lankana oli Novitan virkkuulanka ja 1,5 koukku. Langan olen joskus ostanut kirppikseltä.


                      


Pikkukassin sisällä on Tukholman kartta ja isommassa Tallinnasta kertova kirja. Tosi tärkeää tieto, eikö vain. Mutta aina kun olen jossain uudessa paikassa, hankin kartan ja jos mahdollista, niin jonkun opuksen, joka kertoo kyseisestä kaupungista. Minulla onkin aikamoinen kasa Suomen kaupunkien turistikarttoja ulkolaisten karttojen lisäksi. Karttoja tutkiskelemalla saa paremman käsityksen koko kaupungista. Jos vaikka nyt lähtisin Saloon, Tampereelle, Turkuun, Joensuuhun, Lahteen tai Kotkaan, olisi minulla kartta. Nämä kartat olen hankkinut aikoinaan siksi, kun tuli kierreltyä tyttären korismatseissa ympäri Suomea. Oho, eksyin aiheesta!


               


Tässäpä vielä lähikuvaa. Tuo pikkuinen on hieman niinkuin kullan värinen. En kyllä ole varma, löytyykö sille käyttöä juuri tuon kokonsa tähden.


Huomenna on tai siis oikeammin tänään, Katajannokalla joku käsityöjuttu ja aion mennä sinne katselemaan, mitä kivaa siellä nyt mahtaakaan olla.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista!